KUINKA SAAMME VAATTEESEEN UUDEN TEKSTUURIN

Aloita projekti etsimällä Googlesta jokin kiva yksivärinen kuva. Se voi olla myös kuva vedestä tai jostain yksivärisestä pinnasta. Mikäli otat kuitenkin jonkin esim. maisemakuvan, se saattaa esiintyä todella hassusti valmiissa vaatteessa.
Kun olet valinnut kuvan, tallenna se vaikka omat kuvatiedostot kansioon. ja anna sille helppo nimi.

1120705.jpg

Avaa Bodyshop, valise luo osia ja Aloita uusi projekti.

1120716.jpg

Valitse Luo vaatteita.

1120742.jpg

Valitse kategoriat aikuinen, nainen ja arkiasut.

1120749.jpg

Etsi musta hihaton mekko saappailla. Löytyy kokoasujen loppupäästä. Napsauta Vie valitut kohteet.

1120762.jpg

Nimeä projektisi ja paina hyväksy merkkiä.

1120774.jpg

Ylhäällä näet jälleen projektin tarkan osoitteen. Mikäli haluat saada valmiin mekon esim. juhlapukuihin, voit valita kategorin tässä kohtaa.

1120779.jpg

Avaa Gimppi, valitse tiedosto ja avaa. Etsi tallentamasi tekstuuri kuva ja avaa se.

1120796.jpg

Valitse kuvan yläpalkissa olevaa Tiedosto nimeä ja klikkaa Tallenna nimellä. Meidän pitää saada kuva tallennetuksi Gimpin kuvatiedostona.

1120820.jpg

Sinulla pitäisi olla nyt auki laatikko jossa on plussan kuva ja vieressä teksti "Selaa muita kansioita". Napsauta sitä.

1120832.jpg

Vasemmalta löydät kohdan, jossa lukee C:. Napsauta kahdesti sitä.

1120853.jpg

Etsi tiedosto Program files, napsauta kaksi kertaa sitä.

1120861.jpg

Etsi tiedosto Gimp 2.0. Tuplaklikkaa sitä.

1120866.jpg

Etsi Share- kansio, tuplaklikkaa sitä.

1120869.jpg

Ylimpänä pitäisi olla Gimp kansio. Tuplaklikkaa sitä.

1120879.jpg

Tuplaklikkaa 2.0 kansiota.

1120890.jpg

Etsi Patterns kansio, ja tuplaklikkaa sitä. Nyt olet saavuttanut oikean kansion. Seuraavaksi pitää valita oikea tiedostotyyppi.

1120914.jpg

Klikkaa alhaalla olevaa Valitse tiedoston tyyppi(Laajennosten mukaan).

1120922.jpg

Etsi listasta nimi Gimp kuvio. Valitse se ja paina Tallenna.

1120926.jpg

Valitse Gimpistä Tiedosto ja Avaa. Näin saamme kuvan takaisin näkyviin. Kuvan yläreunassa oleva pääte pitäisi nyt olla .pat

1120933.jpg

Etsi nyt projekti kansio. Omat tiedostot-Ea Games-Sims 2 ja valikosta pitäisi löytyä Projects. Napsauta avaa.

1120943.jpg

Valitse oikea kansio ja klikkaa avaa.

1120955.jpg

Valitse tiedosto body~stdMatBaseTextureName.bmp ja avaa se.

1120970.jpg

Valitse Taso ja uusi taso.

1120984.jpg

Varmista että täyttötapa on läpinäkyvä ja paina ok.

1121008.jpg

Valitse vasemmassa yläkulmassa oleva suorakulma työkalu ja valitse kuvan osoittamalla tavalla mekon yläosa. (katso valkoinen piirretty viiva.)

1121027.jpg

Valitse ämpäri työkalu ja etsi oma kuviosi kohdasta Täyttö kuviolla. Tarkista että  hieman alempana oleva kohta "Täytä koko valinta" on valittuna ja klikkaa ämpärillä kuvaa.
Valitse kuvan yläpalkissa oleva "valitse" ja sieltä "ei mitään"

1121041.jpg

Luo uusi läpinäkyvä taso. Taso-uusi taso- läpinäkyvä-Ok.

1121052.jpg

Valitse taas suorakulmatyökalulla kuvan alaosa eli se mitä ei ole käsitelty. Haluan saappaista tummemmat, joten klikkaan ämpärityökalua, valitsen mustan edustavärin, jolloin eteeni aukeaa värivalikko. Valitsen mustan värin ja klikkaan Ok. Tarkista että täyttötyyppi on "edustaväri" ja tapa on "koko alue"!
Ja sitten painan ämpärillä valittua aluetta.

1121075.jpg

Valitse ikkunat ja Tasot.

1121085.jpg

Laita Tila kohtaan Peite, vaihda läpinäkyvyys 60:een, varmista että uusin kerros on valittuna ja sulje Gimppi kokonaan.

1121134.jpg

Paina Päivitä simin kuva nappia ja sitten tuo kohteet peliin. Voit vielä nimetä puvun, mikäli laitat sen ladattavaksi.